4 Aralık 2014 Perşembe

Eserin Adı : Osmancık
Eserin Orjinal Adı : Osmancık
Yazar : Tarık Buğra
Yayınlanma Tarihi ve Yeri : 2003,İstanbul
Yayın Evi : Ötüken
Türü : Tarihi Roman
Sayfa Sayısı : 356
Puanım : 4
Konusu : Osmancık, "Tarihin en uzun ömürlü, en büyük devletini kuran irade, şuur ve karakter"in Tarık Buğra'nın yorumuyla romanlaştırılmasıdır. "Ben, yola, bir görüşü veya yorumu savunmak veya aşılamak için çıkmadım. Bunu hiçbir romanımda yapmadım. Sadece konuyu anlamaya ve anlatmaya çalıştım. Anladığım gibi anlatmaya çalıştım." diyen Tarık Buğra, Osmancık'ı da aynı anlayışla ve "Osmanlı'nın sırrı nedir?" sorusundan yola çıkarak yazdığını söylüyor. Bu nedenle, romanda Osmanlı Tarihi ile birtakım paralellikler veya zıtlıklar bulunsa da -ki, bunlar önlenemez- karşılaşacağınız, "Ey Osmancık; beğsin. Bundan sonra öfke bize, uysallık sana; güceniklik bize, gönül alma sana; suçlama bizde katlanma sende; bundan böyle, yanılgı bize, hoş görmek sana; aciz bize, yardım sana; geçimsizlikler bize, uyuşmazlıklar, anlaşmazlıklar, çatışmalar bize, adâlet sana; kötü göz bize, şom ağız bize, haksız yorum bize, bağışlama sana. Ey Osmancık; bundan böyle, bölmek bize, bütünlemek sana; üşengenlik bize, gayret sana; uyuşuklu bize, rahat bize, uyarmak, şevklendirmek, gayretlendirmek sana" gibi sözler, aslında, hiçbir tarih kitabında bulamayacağınız, yalnızca romancı Tarık Buğra'nın, Kayı Boyu'ndan Osmanlı İmparatorluğu'na götüren karakteri ve anlayışı ortaya çıkarmak için Ede Balı'ya söylettiği nasihatlerdir.

Kitap Hakkındaki Yorumum :

Tarihi romanları ayrı bir severim. Tarık Buğra'nn bu kitabını da bir arkadaşımı beklediğim kafenin kitaplık bölümünde bir karıştırıyım diye elime alıp elimden bırakamadığımı hatırlıyorum. Tabii orada bitirememiş, hemen alıp evde okumuştum. Kitabın kapağını hiç beğenmemiş olduğumu, daha şık bir şey tasarlanmasının eserin albenisini arttıracağını düşünüyorum. Osmanlı imparatorluğunun kuruluş hikayesi eşliğinde Osman Bey'in öyküsünü anlatılır kitapta. Biraz efsanevi ve abartılarak anlatılmışsa da, bu hayal dünyasında olmaktan ben hoşlandım. Osmanlı İmparatorluğunun kuruluşunu bir aşka bağlaması keyifli olmuş. Lider olacak vasıflara sahip olmadığı düşünülen, Osman Bey'in Şeyh Edebaliyle karşılaşması ve kızına aşık olup, kızıyla evlenebilmek için büyük bir değişimden geçmesi ve bu sayede lider özellikleri kazanması ve Osmanlı İmparatorlıuğunun temellerinin atılabilmesi. Aşk her şeye kadirdir zaten. :) Keyifli okumalar dilerim.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder