25 Kasım 2014 Salı

Eserin Adı : Dokuzuncu Hariciye Koğuşu
Eserin Orjinal Adı :
Yazar : Peyami Safa
Yayınlanma Tarihi ve Yeri : 2004,İstanbul
Yayın Evi : Alkım Yayınları
Sayfa Sayısı : 128
Puanım : 4.5
Konusu : "Ben Peyami`nin bu son romanını üç defa okudum, otuz defa daha okuyabilirim ve okuyacağım. Bu kitabın karşısında ben, yıldızlı göklerin sonsuzluğuna bakan ve o layetenahi (sonsuz) alemde yeni pırıltılar, o zamana kadar hiçbir gözün görmediği acayip, fakat hakiki alemler keşfeden müneccimin hayranlığını duymaktayım. Eğer ıstırabı, azabı ve neşeyi coşkun bir ciddiyetle duyan öz ve halis hal kitleleri okuma yazma bilselerdi, bu romanın, on bin, yüz bin, hatta bir milyon satması işten bile değildir." Nazım Hikmet
"Dokuzuncu Hariciye Koğuşu" ile Peyami Safa, sanatın olgunluk dönemine giriyor. Bugünkü Peyami Safa`yı bize işaret eden ilk kusursuz, yetkin, bütünüyle insancıl ve her satırı göğüsten kopmuş bir damar gibi taze ve hayat fışkıran bir kitap.
Cahit Sıtkı Tarancı

Kitap Hakkındaki Yorumum :

Uzun zamandır okumak isteyim bir türlü elime alamadığım kitaplardan bir tanesi. Peyami Safa'nın Selma ve Gölgesi kitabını okumuştum daha önce. Farklı psikolojilere sahip insanları işlemeyi sevdiğini bu kitabını okuyunca daha iyi anladım. Su gibi akan bir hikaye hiç sıkılmıyorsunuz okurken. Ayağında meçhul bir hastalık olan ve sekiz yaşından beri bu rahatsızlığı çeken on beş yaşında bir çocuğun hikayesi anlatılıyor kitapta. Okurken o ayağındaki rahatsızlığı sanki kendimde hissettim. Öyle başarılı hikaye kişileri yaratıyor ki Peyami Safa mutlaka siz de iz bırakıyor. Bu gencecik çocuğun akrabası sayılabilecek insanlarla ilişkileri, hastaneye gidip gelmesi ve ayağına dair umutsuzlukları. Okunması gereken klasik eserlerden birisi olduğunu düşünüyorum. Türk romancılığındaki dehalardan bir tanesi. İyi okumalar dilerim.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder