2 Mayıs 2014 Cuma

Eserin Adı : Açlık Oyunları 1. kitap
Eserin Orjinal Adı : The Hunger Games
Yazar : Suzanne Collins
Yayınlanma Tarihi ve Yeri : 2008, Amerika
Sayfa Sayısı : 384
Puanım : 3.5
Konusu : Etkileyici bir fantastik dünya, bitmek bilmeyen bir aksiyon Açlık Oyunlarında bir sonraki sayfaya geçmek için sabırsızlanacaksınız.

Etrafınızdaki başka herkes sabahı göremeyeceğinizden eminken vahşi bir ortamda kendi başınıza hayatta kalabilir misiniz?

"Bu kitaba o kadar bağımlı kaldım ki, yemeğe çıktığımda bile kitabı yanımda taşıdım ve masanın altında okumaya devam ettim. Hikayesi beni birçok gece uykusuz bıraktı çünkü bitirdiğimde bile, yatakta bu kitabı düşünmeye devam ettim. Açlık Oyunları kesinlikle büyüleyici."
Stephenie Meyer

"Elimden bir türlü bırakamadım… Bağımlısı oldum."
Stephen King

Kazanmak ün ve talih, kaybetmek ise kesin ölüm anlamına gelir.
Bu Oyunun Galibinin Karnı Doyacak Kaybeden İse Ölümle Tanışacak...
Açlık oyunları başlasın...

Kitap Hakkındaki Yorumum :
Bu tarz kitapları okumayı her zaman sevmişimdir. Verdiğim puan da bunun etkisi büyük. Filmlerini izlediğimde üstün bir hikaye izlenimi vermemişlerdi bana. Epey bir açık ve eksik söz konusuydu. İlk kitabı okumamın ardından kafamdaki bir çok soru işareti çözülmüş oldu. Yazarın kitabı yazmaya bir yunan mitinden etkilenerek başlamış olması kitaba daha fazla ısınmama sebep oldu. Yoksa kitabın dış kapağı oldukça itici. Adeta beni okuma diyor. Bunca zaman okumayı ertelemem de bu sebeple sanırım. Dış kapağa oy vermem gerekirse kitap iki puan bile alamaz benden. Ama yunan mitolojisinin ve fantastik edebiyatın hatırına puanımı yüksek tutuyorum. Katniss in film boyunca Gale ve Peeta arasında gidip gelmesinin sebebini kitabı okuyunca anlıyorsunuz. Peetayla arkadaş olamamasına rağmen önemli bir geçmişi var. Mıntıkalarda yaşayanların en önemli sorunları açlık elbette. Film de bunu nispeten yansıtmışlar. Kitapta hemen her bölüm de Katniss in yemekle ilgili bir çıkarım var ki bu da adının hakkını verdiğini gösteriyor. Kitap basit bir dille yazılmış olmasına rağmen, okuyucuyu merak ettiren bir üslubu kesinlikle var. Bu türün okurları tarafından oldukça sevilmesini ve filmleştirilmesini anlayabiliyorsunuz. Ancak bir Twilight efsanesi havası da yok. Film de ki oyunculardan Peeta nın kesinlike yanlış cast olduğunu düşünüyorum, çok itici bir tip seçmişler. Kitaptaki Peeta çok daha pozitif ve sevimli birisi. Ne yazık ki Katniss i de Jennifer Lawrence olarak canlandıramadım gözümde kitabı okurken. Onunda ikinci yanlış cast olduğunu düşünüyorum. Ve filmde budanmış hikayeden dolayı mı, yoksa sebebi başka mı bilmiyorum ancak Jennifer Lawrence ın karakteri tam olarak algılayamamış olduğunu düşünüyorum. Edebi değeri yüksek olmasa da detaylarla işlenmiş bir hikaye örgüsü kurulmuş. Tekrar elinize alıp okumak ya da izlemek istemeyeceğiniz, bir kere okumakla tüm verileri elde edeceğiniz bir oku geç kitabı. Okumayanlara şimdiden iyi okumalar dilerim.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder